torsdag 7 maj 2009

MISSLYCKAD!

FAN!
Var för måste jag behöva stå ut med så mycket? Det är bara så va? Vissa måste lida för att andra ska lyckas. Jag har alltid hört på alla samtal i skolan om hur duktig jag är och att jag kommer få bra betyg. Men var för får jag då aldrig det? Har alla lärare så dåligt självförtroende så dom måste förstöra för andra eller är det så att dom bara ljuger för att päronen är med? I vilket fall som helst så hatar jag er alla. Nu menar jag bara de lärarna som jag haft så klart. Jag ska inte dömma er andra. Nu ska du inte tro att det är enda anledningen, onej. Jag vet inte vad jag ska börja med. Det finns så mycket som jag vill ändra på. Fast det kommer väll aldrig heller ske. Tänker du nu att jag är för negativtinställd så är du välkommen att testa mitt liv. Jag byter gärna ett tag. Men det kommer ju inte heller att hända. Det är antagligen bra att det är så. Men man kan ju inte sluta fundera på varför jag inte fick lyckas så bra som jag vill. En teori är att det måste vara jämnvikt. Om någon verkligen får alla sina drömmar att slå in så måste det väll finnas en stackare som inte får någon av sina i uppfyllelse. Enda problemet då är att om jag exempelvis blir känt med bandet jag spelar i så kommer jag förstöra för någon annan. Så därför vägrar jag tro på att det är så. Jag vet inte vad jag ska göra eller på vilket sätt längre men jag hoppas att jag för eller senare kommer på det. Men just nu hatar jag nästan allt och alla. Mitt liv suger verkligen nu men jag hoppas att det blir ändring någon gång. Troligen inte i morgon eller någon dag denna veckan men om jag har tur snart. Om du förstår mig och känner igen dig så vet då att jag lider med dig. Om du inte vet hur det känns att leva ett liv i skuggan av andras skinande framgångar så skatta dig lycklig. Det är en erfarenhet man inte vill ha.

1 kommentar:

  1. Aww, älskling... :c
    jag lider med dig! och jag ska göra allt i min kraft för att försöka hjälpa dig. Du betyder allt för mig, och jag älskar dig mer än vad som går att förklara. Önskar så att din tur kommer att vända, älskling. För du är inte värd att må så här dåligt, och det gör ont att se det.
    Nästa helg ska de bli nya tag, och jag ska försöka fylla dig med ny livsenergi.
    Vet inte hur än, men jag ska komma på ett sätt för att tända din gnista igen.

    SvaraRadera